top of page
tim9043

Meer sex? Luister samen naar muziek wijst een onderzoek bij Sonos uit!

SAMEN NAAR MUZIEK LUISTEREN LEIDT TOT BETERE RELATIES

Uit onderzoek blijkt: muziek luisteren zorgt voor meer intimiteit, lekkerder eten en meer hulp bij het huishouden

sonos muziek

Brussel, 10 februari 2016 – Sonos publiceert de bevindingen van een wereldwijde studie die laat zien wat voor impact het kan hebben als je thuis muziek afspeelt. De resultaten uit het Music Makes it Home-onderzoek laten zien dat het leidt tot sterkere relaties, meer intimiteit, blijere gezinnen en meer quality time samen. Volgens het onderzoek brengen mensen die thuis muziek afspelen per week zo’n drie uur en dertien minuten extra met elkaar door.

“Al jaren horen we van Sonos-eigenaars fantastische verhalen over hoe muziek hun huis in een thuis heeft veranderd”, zegt John MacFarlane, Chief Executive Officer bij Sonos. “De uitdaging was om deze transformatie te vangen in wetenschappelijk onderzoek. Met het onderzoek krijgen we beter inzicht in de voordelen van muziek in huis.”

Het Music Makes it Home-onderzoek is uitgevoerd om te zien of het afspelen van muziek in huis invloed heeft op de manier waarop we met elkaar omgaan. In de eerste fase van het onderzoek ondervroeg Sonos 30.000 mensen in acht landen over muziek en over hun relaties in huis. De tweede fase bestond uit een experiment bij mensen thuis, dat bijhield wat er met je gebeurt als je de ene week helemaal geen muziek afspeelt in huis, en de tweede week muziek weer opnieuw introduceert.

multiroom muziek met sonos

“De bittere waarheid is dat veel mensen dan wel in hetzelfde huis wonen, maar verder niet veel met elkaar delen. Muziek brengt daar verandering in door iedereen weer samen te brengen”, zegt neuropsycholoog Dr. Daniel J. Levitin, adviseur bij het Music Makes it Home-onderzoek en auteur van de internationale bestseller Ons muzikale brein. “Dit onderzoek is een belangrijke stap en laat zien hoe het luisteren naar muziek relaties kan verbeteren.”

De belangrijkste resultaten van het onderzoek:

  1. Muzikale huishoudens hebben meer romantiek in hun leven. Mensen die aangeven samen naar muziek te luisteren hebben 67 procent meer seks; bijna een kwart van de ondervraagden zou zelfs liever seks uit hun leven bannen dan muziek.

  2. Naar muziek luisteren kan leiden tot meer geluk. Nadat muziek opnieuw in huis geïntroduceerd was, gaf 43 procent van de deelnemers aan zich extreem geliefd te voelen; een verbetering van 87 procent ten opzichte van huishoudens zonder muziek.

  3. Muziek maakt saaie dingen leuk. In het onderzoek gaf 83 procent aan dat klusjes doen makkelijker is wanneer er muziek op staat.

  4. De helft van de respondenten geniet meer van koken als ze naar muziek luisteren. Met muziek brachten deelnemers 20 procent meer tijd door in de keuken.

Deelnemers aan het experiment komen uit huishoudens die bestaan uit getrouwde stellen en stellen die voor het eerst samenwonen, huisgenoten en families met meerdere generaties. De gegevens werden verzameld met behulp van iPhones, Apple Watches, iBeacons en camera’s met bewegingssensoren en dagelijkse videoverslagen.

Hoe is dit onderzoek tot stand gekomen?

Het Music Makes it Home-onderzoek is een wereldwijd onderzoek waarin 30.000 respondenten een digitale vragenlijst invulden (met dank aan een representatieve steekproef verkregen viaSurvey Sampling International). Het onderzoek is uitgevoerd tussen 29 december 2015 en 8 januari 2016, in de Verenigde Staten, Canada, Australië, Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zweden, Duitsland en Frankrijk. Het in-home-onderzoek werd uitgevoerd in dertig huizen, verdeeld over markten die van tevoren waren gescreend en geselecteerd. De huishoudens voldeden aan de basiscriteria dat ze uit ten minste twee personen bestonden, toegang hadden tot snel internet, en niet eerder Sonos-apparatuur hebben gehad. Deelnemers werd gevraagd om tussen 13 en 29 januari 2016 een week zonder muziek te leven, en een week met het streamen van muziek via Sonos. De gegevens werden verzameld via Apple Watches, iPhones, iBeacon en camera’s met bewegingssensoren. Meer informatie over de opzet en methodologie van het in-home-onderzoek is beschikbaar via www.musicmakesithome.com.

Over Sonos

Sonos® maakt sinds 2002 het toonaangevende Smart Speaker-systeem. In 2002 begon het bedrijf met een paar intelligente technici en briljante ontwerpers die hun liefde voor muziek deelden. Inmiddels is Sonos uitgegroeid tot een wereldwijd muziekmerk dat zich richt op de totale verandering van de luisterbeleving thuis. Onze draadloze Smart Speakers en audioproducten voor thuis maken het voor iedereen makkelijk om in elke kamer van de beste muziek te genieten. Zo kan iedereen naar zijn favoriete nummers luisteren, nieuwe, onbekende muziek ontdekken en genieten van de beste geluidskwaliteit.

Dat doet Sonos overal ter wereld, in meer dan zestig landen, met tientallen streaming- muziekdiensten, via duizenden winkels en in miljoenen huishoudens. Doordat Sonos constant investeert in software en services, wordt de muziekbeleving van klanten nadat ze hun Sonos-producten hebben aangeschaft alleen nog maar beter. Sonos verandert de manier waarop mensen naar muziek luisteren – huis na huis.

Sonos, Inc. is een privéonderneming, gevestigd in Santa Barbara (Californië), met vestigingen in Boston en Seattle, Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Duitsland en China.

© 2004-2015 by Sonos Inc. Alle rechten voorbehouden. Sonos en alle productnamen en slogans van Sonos zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sonos, Inc. 

Dit artikel is meer dan 6 jaar oud - waarschijnlijk is deze informatie niet meer relevant of van toepassing.

2 weergaven0 opmerkingen

Opmerkingen


bottom of page